SEO články a budovanie spätných odkazov

Existuje niekoľko možností, ako budovať kvalitné spätné odkazy. Jednou z nich je aj publikácia SEO článkov. Dobre napísaný a vhodne umiestnený SEO článok dokáže na web priviesť nových návštevníkov, ale tiež zvýšiť dôveryhodnosť firmy, či spropagovať produkt/značku.

Čo je SEO článok

Mnohí si zamieňajú pojmy PR a SEO článok. Aj keď na prvý pohľad vyzerajú články rovnako, SEO článok má v sebe určitú nadstavbu. Nie je písaný výlučne pre ľudí. Je písaný tak, aby ho dokázali čítať aj vyhľadávače. Obsahuje kľúčové slová v rôznych gramatických tvaroch a tiež odkazy na cieľový web.

To znamená, že pri tvorbe SEO článku je v prvom rade potrebné myslieť na linkbuilding. Až potom prichádza na rad prípadná propagácia firmy, či budovanie dôveryhodnosti. V každom prípade však platí, že SEO článok, rovnako ako PR článok, má byť písaný zrozumiteľne, kvalitne a má byť umiestnený na obsahovo príbuznom webe.

Kde zverejňovať SEO články

Pri výbere webu, kde svoj SEO článok umiestnite, sa zamerajte najmä na nasledovné:

  • Kvalita webu. Kvalitu webu dokážete posúdiť už na prvý pohľad. Nejde však len o vizuálnu stránku. Dôležité je aj to, aby texty na danom webe boli gramaticky správne. V opačnom prípade web nevzbudzuje prílišnú dôveru. Sledujte tiež PageRank webu. Ide o nástroj Googlu pre hodnotenie dôležitosti a kvality webových stránok. Takže web by mal byť populárny, navštevovaný a aktívny.
  • Relevantnosť webu. Aby si SEO článok našiel svojich čitateľov, musí byť uverejnený na obsahovo príbuznom webe. Umiestňujte teda SEO články na weby, ktoré súvisia s vašou témou.

Uvažujete, že si necháte SEO článok uverejniť na blogu? Môže byť. No existuje tu riziko, že blog nebude po istom čase aktívny, respektíve úplne zanikne. Pre uverejnenie SEO článkov sú preto vhodné skôr rôzne magazíny a informačné portály. Je predpoklad, že tu SEO článok bude uverejnený doslova navždy.